Translate

miercuri, 26 noiembrie 2014

Beneficiile exercitiului fizic regulat

Cel mai important factor pentru supravietuire dupa aer, apa, sare si hrana este activitatea sportiva. Importanta exercitiilor fizice pentru o sanatate mai buna si o viata mai lunga si lipsita de durere.
  • miscarea fizica extinde sistemul vascular in tesutul muscular si previne hipertensiunea arteriala
  • miscarea fizica deschide capilarele din tesutul muscular si face ca tensiunea arteriala sa scada
  • miscarea fizica cladeste masa musculara si impiedica descompunerea muschilor prin folosirea lor ca si combustibil
  • miscarea fizica stimuleaza activitatea enzimelor care ard grasimile pentru fabricarea continua de energie pentru activitatea musculara. Practic cand ne antrenam schimbam sursa de energie pentru activitatea musculara (convertim sursa de energie din glucoza aflata in sange, in grasime care este depozitata chiar in muschi
  • activitatea fizica face ca unii aminoacizi sa fie arsi ca si combustibil aditional care altfel ar atinge niveluri toxice in organism. Cand nivelul acestora este peste normal in sange – de obicei intr-un organism care nu face miscare fizica – unii aminoacizi cu lanturi ramificate distrug alti aminoacizi esentiali, determinand deficienta acestora. Unii dintre acesti aminoacizi, considerati prea putin importanti, sunt necesari creierului pentru fabricarea neurotransmitatorilor sai. Doi dintre acesti aminoacizi esentiali sunt triptofanul si tirozina. Creierul foloseste triptofanul pentru a fabrica serotonina, melatonina, triptamina si indolamina, toate aceste substante sunt antideprimante si regleaza nivelul glicemiei si tensiunea arteriala. Tirozina este folosita pentru producerea adrenaliniei, a nonadrenaliei si a dopaminei – vitale pentru coordonarea fiziologiei organismului atunci cand acesta trebuie sa intreprinda o actiune fizica (sa lupte, sa alerge, sa faca sport, etc). Pierderea de tirozina in exces din rezervele de aminoacizidin organism constituie factorul principal in declansarea bolii Parkinson
  • muschii neexersati sunt descompusi. Prin aceasta pierdere a unor parti musculare ale corpului se pierd si unele din rezervele de zinc si de vitamina B6 (pierderea de zinc si vitamina B6 poate duce la tulburari mintale si neurologice). De fapt, acest lucru se intampla in bolile autoimune, inclusiv in lupusul eritematos diseminat si distrofia musculara
  • miscarea fizica face ca muschii sa retina mai multa apa si previne cresterea concentratiei sangelui care altfel ar leza mucoasa care captuseste vasele de sange
  • miscarea fizica scade nivelul glicemiei la diabetici si reduce nevoia lor de insulina sau alta medicatie
  • miscarea fizica determina ficatul sa fabrice glucoza din grasimea pe care o are in depozit sau grasimea care se afla in circulatie in sange
  • activitatea fizica produce o crestere a mobilitatii articulatiilor. Ea duce la crearea unui vacuum intermitent in interiorul cavitatii articulare. Forta ceastui vid duce la absorbirea apei in interiorul articulatiei. Apa ajunsa in interiorul articulatiei aduce cu ea elemente nutritive dizolvate care vor fi folosite de celulele din interiorul cartilajului. Continutul marit de apa in articulatie ajuta la lubrifierea acestuia (Efectele deshidratarii)
  • muschii piciarelor actioneaza ca niste inimi secundare. Prin cantractiile si relaxarile lor atunci
    cand suntem in pozitie verticala, muschii picioarelor inving forta gravitationala. Ei pompeaza in sistemul venos sangele care a fost trimis in picioare. Prin invingerea presiunii – si cu ajutorul unor valve venoase uni-directionale – sangele din venele picioarelor este pompat in sus impotriva fortei gravitationale prin frecventele contractii ale muschilor picioarelor. In felul acesta muschii picioarelor actioneaza ca niste inimi pentru sistemul venos din organism
  • miscarea fizica intareste oasele organismului si ajuta la prevenirea osteoporozei
  • miscarea fizica mareste productia de hormoni vitali, imbunatateste libidoul si sporeste performanta sexuala
  • o ora de mers pe jos activeaza enzimele care ard grasimile, enzime care raman active timp de 12 ore. O plimbarea dimineata si una seara vor mentine aceste enzime active pe tot parcursul zilei si vor determina curatarea depozitelor de colesterol din sistemul arterial
  • miscarea fizica stimuleaza activitatea sistemului nervos simpatic coordonat de adrenalina. De asemenea adrenalina reduce secretiaexagerata de histamina si ca urmare previne crizele de astm bronsic si reactiile alergice
  • miscarea fizica stimuleaza productia de endorfine si encefaline, sedativele naturale ale organismului. Ele produc aceeasi stare de euforie pe care consumul de droguri care creeaza dependenta incearca sa o realizeze printr-un consum abuziv


Exista o conditie necsara organismul sa fie foarte bine hidratat.

Puterea miraculoasa a apei – Dr. Fereydoon Batmanghelidj

miercuri, 19 noiembrie 2014

Hidratarea in timpul activitatilor sportive intense

Hidratarea pentru performanta fizica optima a persoanelor care practica regulat activitati sportive

Colegiul American de Medicina Sportiva considera ca un consum adecvat de lichide ajuta la mentinerea hidratarii si, prin urmare, asigura sanatatea, siguranta si performanta fizica optima a persoanelor care participa la activitati fizice regulate.

Aceasta declaratie se bazeaza pe o analiza cuprinzatoare si pe interpretarea literaturii stiintifice privind influenta hidratarii asupra performantei sportive si riscul de leziuni termice asociate cu deshidratarea si hipertermia.

Colegiul American de Medicina Sportiva face urmatoarele recomandari generale privind cantitatea si compozitia de lichid care ar trebui sa fie ingerate in curs de pregatire pentru, in timpul si dupa exercitarea concursurilor sportive:


  1. Se recomanda ca sportivii sa aiba o dieta echilibrata nutritional si sa bea lichide adecvate cu 24 de ore inainte de evenimentul sportiv, mai ales in perioada care include masa dinaintea exercitiului, pentru a beneficia de o hidratare adecvata in timpul competitiei.
  2. Se recomanda ca sportivii sa bea circa 500 ml de lichid cu aproximativ 2 ore inainte de competitie pentru a beneficia de o hidratare corespunzatoare si pentru ca organismul sa aiba timp de eliminare a excesului de apa.
  3. In timpul exercitiilor fizice, sportivii ar trebui sa inceapa sa consume lichide timpuriu si la intervale regulate pentru a inlocui toata apa pierduta prin transpiratie cu o viteză suficienta sau sa consume cantitatea maxima de lichid care poate fi tolerata, astfel incat performatele sportive sa nu fie diminuate.
  4. Se recomanda ca lichidele sa fie usor mai reci decat temperatura ambianta (intre 15 grade si 22 de grade C), astfel incat sa se imbunatateasca aroma de palatabilitate si sa se accelereze inlocuirea fluidelor pierdute. Lichidele trebuie sa fie usor accesibile si servite in recipiente care permit volume adecvate pentru a fi ingerate cu usurinta si cu intreruperi minime in timpul actului sportiv.
  5. Adaugarea de cantitati potrivite de carbohidrati si/sau electroliti (Sarea si efectele benefice pentru sanatate) la o solutie de fluid este recomandata pentru evenimente sportive cu o durata mai mare de 1 ora, astfel incat sa nu fie afectata semnificativ livrarea apei necesare organismului, dar si sa se mareasca performanta. In timpul exercitiului care dureaza mai putin de 1 ora, exista putine dovezi ale diferentelor fiziologice si fizice sau de performanta privind consumul de bauturi cu carbohidrati/electroliti si apa plata.
  6. In timpul antrenamentelor intense care dureaza mai mult de 1 ora, se recomanda consumul unei cantitati de 30-60 g/h carbohidrati pentru a mentine oxidarea si a intarzia oboseala. Consumul de carbohidrati trebuie facut impreuna cu o cantitate de 600-1200 ml/h de lichid sau o solutie cu continut de 4% -8% carbohidrati. Carbohidratii pot fi zaharuri (glucoza sau zaharoza) sau amidon (de exemplu, maltodextrina).
  7. S-a observat ca includerea de sodiu (0,5-0,7 g/1 de apa) in solutie de rehidratare consumata in timpul efortului fizic ce dureaza mai mult de 1 ora ajuta la retentia de lichide si la prevenirea hiponatremiei pentru persoanele care beau cantitati excesive de lichide. Daca la masa anterioara sodiul a fost disponibil intr-o cantitate suficienta, atunci nu mai este nevoie de sodiu in solutia de rehidratare orala.
Med Sci Sports Exercise

joi, 13 noiembrie 2014

Sarea si efectele benefice pentru sanatate

Sarea este un “medicament” care a fost continuu folosit pentru vindecare de-a lungul secolelor. In anumite culturi, sarea valoreaza cat greutatea ei in aur si chiar este data la schimb cu aurul. In tarile din desert, oamenii stiu ca sarea este asigurarea lor pentru supravietuire. Pentru acestia minele de sare sunt la fel de importante ca minele de aur.

Apa, sarea si potasiul regleaza impreuna continutul de apa din organism. Apa regleaza continutul de lichid intracelular, este necesara pentru a face curatenie si a elimina reziduurile toxice produse prin metabolism celular. Apa este retinuta in celule cu ajutorul potasiului.

In regnul vegetal, potasiul din fructe le da fermitate prin retinerea apei in interiorul fructului. Hrana noastra de zi cu zi contine suficient potasiu din fructele si legumele pe care le consumam, insa nu contine sare din surse naturale. De aceea, trebuie sa adaugam sare la mancare.

Sarea forteaza o parte din apa sa ramana alaturi de ea in afara celulelor (retentie osmotica a apei), tinand in echilibru volumul de apa din spatiul extracelular.

In corpul nostru exista doua feluri de apa: lichid intracelular si extracelular. O stare buna de sanatate este dependenta de echilibrul dintre volumul de apa intracelulara si extracelulara. Acest echilibru se realizeaza printr-o hidratare corespunzatoare, un consum de fructe si legume care sunt bogate in potasiu si vitamine si, in plus, mai este nevoie si de sare. Este de preferat sarea de mare nerafinata, care contine si alte minerale de care are nevoie organismul nostru.

Cand apa nu este disponibila pentru a patrunde in celule, aceasta este filtrata din apa extracelulara si introdusa in interiorul celulelor care au fost suprasolicitate, chiar daca au dus lipsa de apa. Acest mijloc secundar, de urgenta, privind aprovizionarea celulelor cu apa este motivul pentru care, in deshidratare severa, facem edeme si retinem apa. Corpul nostru este construit astfel incat, in regim de urgenta, apa extracelulara sa fie filtrata si introdusa in celule. Creierul ordona cresterea cantitatii de sare si apa retinute in organism de catre rinichi. Aceasta comanda a creierului este motivul pentru care facem edeme cand nu bem suficienta apa.

Cand deficienta de apa din organism atinge un nivel critic si livrarea de apa prin acest mijloc de injectare din apa extracelulara devine calea principala de aprovizionare pentru tot mai multe celule, apare necesara o crestere asociata a presiunii de injectare. Cresterea semnificativa a presiunii necesare pentru a injecta apa in celule se poate masura si a fost denumita hipertensiune.

Cand bem suficienta apa pentru a avea urina limpede, eliminam si mult din sarea care a fost retinuta. In felul acesta putem sa eliminam si lichidul de la nivelul edemelor: consumand mai multa apa. Nu diuretice, ci mai multa apa! De fapt, apa este cel mai bun diuretic natural care exista!

La o persoana care are edeme masive si a carei inima bate uneori neregulat sau prea repede la efort mic, marirea aportului de apa trebuie sa se faca treptat, insa corpul nu trebuie sa fie lipsit de apa. Doua-trei zile aportul de sare trebuie limitat, pentru ca organismul inca retine sarea. Odata ce edemele s-au rezolvat, nu trebuie sa mai limitam aportul normal de sare.

Efectele miraculoase ale sarii

Sarea are mai multe functii in organism pe langa cea de reglare a continutului de apa:

  • este un puternic antihistaminic natural. Poate fi folosita in crizele de astm bronsic: se pune putina sare pe limba dupa ce au fost baute 1-2 pahare de apa. Este la fel de eficienta ca si un medicament inhalator, doar ca nu este deloc toxica (este obligatoriu sa fie baute 1-2 pahare de apa inainte de a pune sare pe limba);
  • are un puternic efect anti-stres pentru organism;
  • este esentiala pentru extragerea excesului de aciditate din interiorul celulelor, in special din celulele creierului. Daca vreti sa nu va imbolnaviti de boala Alzheimer, atunci nu acceptati o dieta lipsita de sare si nu admiteti ca medicul sa va administreze un tratament cu diuretice prea mult timp;
  • este vitala pentru rinichi, eliminand excesul de aciditate prin urina. Fara sare suficienta in organism, corpul va deveni tot mai acid;
  • este esentiala in tratamentul tulburarilor emotionale si afective. Litiul este un substituent pentru sare si este folosit in tratamentul depresiei. Pentru a preveni depresia, asigurati-va ca folositi sare;
  • este esentiala pentru conservarea nivelului de serotonina si melatonina in creier. Cand apa si sarea isi indeplinesc datoriile lor naturale de antioxidanti si curata organismul de reziduurile toxice, nu vor fi sacrificati aminoacizii esentiali, cum sunt triptofanul si tirozina, ca antioxidanti chimici. Intr-un corp bine hidratat, triptofanul este economisit si poate patrunde in celulele creierului unde este folosit pentru a fabrica serotonina, melatonina si triptamina – care sunt neurotransmitatori esentiali antidepresie;
  • este vitala pentru prevenirea si tratamentul cancerului. Celulele canceroase nu se dezvolta intr-un mediu bogat in oxigen, fiind organisme anaerobe, traind intr-un mediu fara oxigen sau cu oxigen foarte putin. (Respiratia celulara) Cand corpul este foarte bine hidratat, iar sarea face ca volumul sangelui circulant sa se mareasca si sa ajunga in intregul organism, oxigenul si celulele sistemului imunitar, active si “motivate”, ajung prin sange la celulele canceroase si le distrug. Deshidratarea – prin lipsa de apa si sare – suprima sistemul imunitar si activitatea celulelor sale care lupta impotriva bolii in organism;
  • este vitala pentru mentinerea tonusului si a fortei musculare. Imposibilitatea controlarii vezicii urinare, care determina scurgeri involuntare de urina poate fi consecinta unui aport insuficient de sare.


Puterea miraculoasa a apei – Dr. Fereydoon Batmanghelidj

duminică, 9 noiembrie 2014

Studiu clinic privind consumul de apa alcalina ionizata

Medicii japonezi, dr. Hayashi si dr. Kawamura, de la Water Institute & Kyowa Medical Clinic din Japonia

Inca de la introducerea apei alcaline ionizate in clinica noastra in 1985, am avut multe experiente clinice interesante in utilizarea acestui tip de apa. Pacienti nostrii au resimtit imbunatatiri ale starilor lor de sanatate, iar unele dintre acestea au fost considerate chiar miraculoase la acel moment.
Astfel de experiente clinice ne-au determinat sa recunoastem faptul ca apa alcalina ionizata este nu numai eficienta pentru refacerea florei intestinale si a metabolismului, dar, de asemenea, este eficace in neutralizarea oxigenului activ (O+) (Apa alcalina ionizata). Metabolismul celular depinde de apa intracelulara. Chiar si celulele canceroase si-ar putea pierde trasaturile lor caracteristice de proliferare nelimitata atunci cand acestea sunt scufundate in apa bogata in molecule de hidrogen incarcat negativ (H-)(H- forta universala a vietii). Solutia ar putea fi acum in mainile noastre. Aceasta "apa noua" ar trebui sa fie prima noastra alegere atat pentru baut, cat si chiar pentru gatit.

Prin utilizarea apei alcaline ionizate pentru baut si prepararea hranei, am observat clinic la pacientii nostri urmatoarele:
  • scaderea nivelului de zahar din sange la pacientii cu diabet zaharat
  • imbunatatirea circulatiei periferice in gangrena diabetica
  • scaderea concentratiilor de acid uric la pacientii cu guta
  • imbunatatirea functiei hepatice in bolile hepatice, ciroza hepatica, hepatita
  • imbunatatirea starii de sanatate la pacientii cu ulcer gastroduodenal si prevenirea recidivelor
  • imbunatatirea starii de sanatate a pacientilor cu hipertensiune si hipotensiune arteriala
  • imbunatatiri in afectiuni alergice, cum ar fi astmul, urticaria, rinitele si dermatita atopica
  • imbunatatiri in diareea persistenta care a avut loc dupa gastrectomie
  • imbunatatiri in cazul bolilor autoimune, reumatism, boli de colagen, SLE
  • imbunatatiri in cazul asa numitele boli specifice, Sindromul Behcet, boala Crohn, colita ulcerativa, boala Kawasaki
  • imbunatatiri in cazul tumorilor maligne ale ficatului, hepatom, tumori metastatice
  • imbunatatirea nivelurilor serice de bilirubina la copiii nou-nascuti
  • imbunatatiri in cazuri de deshidratare la sugarii cu varsaturi si diaree cauzate de infectii virale
Femeile gravide care au consumat apa alcalina ionizata in timpul sarcinii au experimentat mai putine varsaturi, au avut o nastere usoara si o buna lactatie. Nou-nascutii acestor femei au avut icter usor, precum si o crestere armonioasa si satisfacatoare.

De asemenea, am observat o schimbare in culoarea si mirosul scaunelor pacientilor nostri (de la culoarea negru-maro la galben-maroniu deschis, iar mirosul fecalelor a devenit aproape neglijabil). Numarul pacientilor care se plang de constipatie a scazut semnificativ. Constatarile in privinta scaunelor pacientilor nostri sugereaza cu tarie ca aportul de apa alcalina ionizata favorizeaza flora bacteriana responsabila de putrefactie in detrimentul florei de fermentatie.

Dispozitivele pentru a produce apa alcalina ionizata au fost introduse in clinica noastra in 1985. Pe baza experientei clinice, obtinute in ultimii 15 ani, se poate spune ca introducerea apei alcaline ionizate pentru baut si gatit ar trebui sa fie obligatorie in practicile noastre medicale de zi cu zi.

Orice prescriptie de dieta nu poate fi una stiintifica in cazul in care proprietatile apei nu sunt luate in considerare.

Extracts from " Presentation At The Eight Annual International Symposium On man And His
Environment in Health And Disease" on February 24th 1990, at The Grand Kempinski Hotel,
Dalls, Texas, USA by Dr. H. Hayashi, M.D. and Dr. M Kawamura, M.D.


miercuri, 5 noiembrie 2014

Apa acida electrolizata inactiveaza Escherichia Coli si Listeria

Un studiu realizat de Universitatea din Connecticut, a evidentiat faptul ca apa oxidativa electrolizata (apa acida) inactiveaza agentii patogeni de Escherichia coli (O157: H7) si Listeria monocytogenes.

Un mililitru de cultura ce contine un amestec de cinci tulpini de Escherichia coli O157: H7 (aproximativ 10 (10) CFU) a fost inoculat pe placi de taiere netede avand o suprafata de 100 cm2.

Dupa inoculare, placile au fost uscate timp de o ora sub o hota cu flux laminar de aer cald, apoi scufundate in 2 litri de apa sterila deionizata la temperatura de 23 grade C pentru 20 minute, apoi temperatura a fost crescuta la 35 grade C pentru 10 minute, la o temperatura de 45 grade C pentru 10 minute si la 55 grade C pentru 5 minute.

Procedeul a fost repetat folosind apa oxidativa electrolizata (apa acida).

Dupa fiecare combinatie temperatura-timp, a fost determinata populatia agentului patogen aflata pe placi si scufundata in apa.

Agentul patogen de E. coli O157: H7 aflat pe placile scufundate in apa sterila deionizata a scazut de 1.0 pana la 1.5 log UFC / 100 cm2. Pe placile scufundate in apa oxidativa electrolizata (apa acida) populatia de E. coli O157: H7 s-a redus de 5 ori mai mult, astfel a fost determinata o scadere de mai mult de 5.0 log UFC / 100 cm2.

Procedura de scufundare a placilor inoculate cu Listeria monocytogenes in apa oxidativa electrolizata la combinatiile de temperatura-timp selectate (23 grade C timp de 20 min, la 35 de grade C timp de 10 min și 45 de grade C timp de 10 min) a redus substantial populatiile de Listeria monocytogenes in comparatie cu scufundarea in apa sterila deionizata.

E. coli O157: H7 si Listeria monocytogenes nu au fost detectate in apa oxidativa electrolizata dupa tratamentul de inmuiere, in timp ce agentii patogeni de E. coli O157: H7 si Listeria monocytogenes au supravietuit in apa deionizata utilizata.

Apa oxidativa electrolizata (apa acida) se foloseste pentru uz extern si este un demachiant si un dezinfectant (dar nu un agent activ - sapun). Apa acida este folosita pentru si pentru spalarea suprafetelor de preparare a hranei, fructelor si legumelor. Apa oxidativa electrolizata distruge sporii si multe virusuri si bacterii.

Venkitanarayanan KS, Ezeike GO, Hung YC, Doyle MP
University of Connecticut, Storrs 06269, USA


PMID: 10456736 [PubMed - indexed for MEDLINE]

Daruind, veti dobandi! Sustineti acest blog oferind o donatie!